Опубліковано:

Сімейний бізнес на «консервації»: як створити успіх з оригінальності

У час історичних потрясінь та економічної кризи склалася думка, що розвинути бізнес, навіть із великими капіталовкладеннями, в Україні майже неможливо. Але маленьке «сімейне» підприємство, що виготовляє оригінальні соуси Mr. Caramba, різко спростовує цю думку.

«Журавлина з насінням селери», «Абрикос і жовтий помідор», «Джем із перцю» — такі та інші нетрадиційні назви можна зустріти в асортименті соусів від Mr. Caramba. У те, що виготовлення їх — справа рук однієї родини, повірити складно. Але зокрема й на такому принципі побудовано цей бізнес.

Ідея продажу оригінальних соусів належить подружжю — Романові та Риті. Надихнули ж їх на цю думку батьки жінки, які мешкають у Дніпропетровській області та часто готують різні смаколики. «Фірмовими» у списку їхніх кулінарних рішень стали нетрадиційні соуси.

Роман  та Рита зрозуміли, що на полицях магазинів України доволі бідний та одноманітний вибір соусів. Кулінарної продукції такого типу у «класі hand-made» майже не знайшлося. Тож підприємці-початківці вирішили зайняти цей простір.

На початку в проект вклали 5 000 доларів, що їх накопичували для купівлі житла. Власне виготовленням соусів зайнялися батьки Рити. Інгредієнтами стали лише ті продукти, які можуть рости в Україні: господарстві родини чи партнерів. Це принципова риса цього підприємства. Дизайн майбутньої упаковки розробила 16-річна сестра Рити.

Чи не найголовнішим побоюванням засновників була висока ціна, якої потребувала продукція: пов’язана із тим, що дещо із сировини закупали в різних регіонах, а саме виробництво знаходиться у Дніпропетровській області — далеко від основних місць збуту. Баночка в 200 грамів коштувала близько 70 гривень. Але це не залякало покупців — підприємство Mr. Caramba зайняло свою нішу.

Стартувавши у першій половині 2014 року, виробництво отримало схвальні відгуки від покупців на перших же виставках, у яких воно взяло участь. Але помітними ставали помилки: відсутність продуманого брендингу, маркетингової політики та необхідних реєстраційних документів. Зима 2014-2015 років пішла на отримання всіх дозволів, реєстрацію та пошук приміщення для виготовлення соусів.

2015 рік із самого початку став успішним для Mr. Caramba: продукція молодої компанії вперше з’явилася на полицях українських магазинів, вдалося домовитися із мережевими продавцями. Зросли об’єми реалізації через групу у Facebook.

Розвиток бізнесу, напевне, найбільше відчувають батьки Рити, які досі самостійно виготовляють усі соуси. Якщо на початку виробництва вони в день готували 10-15 баночок, то за рік ці об’єми вже склали 120-180 баночок на день.

Восени 2015 року бізнесмени ще раз інвестували власні гроші у проект Mr. Caramba. Якою була ця сума, Роман та Рита не зізнаються, але стверджують, що до сьогоднішнього дня абсолютно всі вкладені гроші повернулися із продажів.

Тепер же підприємці акумулюють кошти для перенесення виробництва поближче до столиці, розширення географії продажів і виробленні чіткої маркетингової політики. За цей час стало зрозумілим, які соуси є популярними, а які — ні, налагодилися контакти, проявилися ключові переваги та недоліки виробництва.

Хоча Mr. Caramba не приголомшив торговельний світ, його не можна не назвати успішним бізнес-проектом, що вражає своєю оригінальністю та розвивається всупереч негативним тенденціям в українській економіці. До того ж, родина засновників щаслива тим, що зуміла поєднати улюблену справу із можливістю гідно заробляти.

Mr. Caramba — приклад економічного рішення, що своєю сміливістю та оригінальністю здатне долати економічну «негоду».

Джерело